Höst 2013

11 september
kl 18:00
Kyrkogårdsvandring
Vi gör höstens vandring på Norra Kyrkogården (Krematoriet).
Vi träffas kl 18 vid gamla Krematoriebyggnaden.

5 oktober
Seniorfestivalen 2013
Örebro kommun anordnar 30/9 -5/10 för fjärde året i rad
Seniorfestivalen. Finaldag 5 oktober avslutar dagarna med gratis
underhållning och mässa på tre plan i Conventum Kongress. Vår
förening deltar med en monter. Där visar vi hur man kan forska på
nätet om sin släkt. Gör gärna ett besök hos oss. Läs mer om
dagarna på www.orebro.se/seniorfestivalen.

30 oktober
kl 18:30
Höstmöte i lokalen under ICA Eko i Mellringe, Irisgatan 80 Örebro.
Parkering bakom ICA Eko. Busslinjer 3 eller 4 hållplats Trollbärsgatan. Mötesförhandlingar med fastställande av 2014 års medlemsavgifter. Gästföreläsare är Bernt Eliasson som berättar och visar bilder. Lotteri. För den som önskar finns kaffe och smörgås att köpa för 30 kr, enbart kaffe 10 kr. Om parkeringen är full kan man parkera utmed Tulpangatan eller på andra sidan Ekersvägen. Ev. glutenallergiker bör meddela någon i styrelsen.

20 november
kl 18:30
DIS-Bergslagens tematräff, Arkivcentrum Nikolaigatan 3, Örebro.
Samarrangemang mellan DIS-Bergslagen och Örebro Släktforskare.
Tema: Bra hjälpprogram för datorn som underlättar forskningen.

4 december
kl 18:30
Föreläsningskväll i lokalen under ICA Eko i Mellringe, Irisgatan 80, Örebro. Parkering bakom ICA Eko. Busslinjer 3 eller 4 hållplats Trollbärsgatan. Föreläsare är Håkan Henriksson från Arkivcentrum. Han berättar om annorlunda källor för släktforskare att ösa information ur. Inträde 40 kronor, och i det ingår kaffe och smörgås.
Ev. glutenallergiker bör meddela någon i styrelsen.

På vår hemsida www.örebrosläktforskare.se ser du i kalendern vad som är på gång. Hör gärna av dig med synpunkter.

Kurser av olika slag kommer igång under hösten
Släktkällaren, Västra Nobelgatan 24, kommer att hållas öppen torsdagar kl. 14:00–18:00, andra tider enligt uppgift på vår hemsida och även på tider efter överenskommelse med någon i styrelsen.