ÖSf 30 år

Då har vi firat 30-års jubiléum idag!

På självaste Arkivens dag slog vi till och firade våra 30 år som förening och redan innan vi slog upp portarna kom två stycken nyfikna helt spontant ner i lokalen för att de såg skylten.

Sen var det lugnt en liten stund innan folk strömmade till.

Vi hade förberett kalaset med dricka och tre sorters snittar med karameller som efterrätt uppdukat i stora salen på vit duk.

Efterhand droppade det in medlemmar och nya kandidater som hade ett eller annat problem och stora delar av styrelsen fanns på plats för att hjälpa till, och periodvis var det varmt i lokalen och fullt vid datorerna.

En underbar syn att beskåda när alla sitter och är totalt uppslukade av den information som visas på skärmen framför.

Några ville ha lite stöd att leta Amerika-folk och andra ville ha hjälp med det släktprogram de valt att använda.

Man lät sig väl smaka av snittar och dricka eller kaffe under tiden som timmarna bara svischade förbi. Helt plötsligt var klockan över tre och vi skulle stänga.

Man kan väl säga att vi inte behöver vänta i 30 är för att ha lika trevligt igen, eller hur?

Nej då, snart hittar vi en annan anledning att ha trevligt igen tycker jag!

Tack alla som var med och gjorde den här dagen till ett alldeles toppen 30-års kalas!

Paola Grafström